حذف پس زمینه تصاویر در گوشی های اندروید

آموزش حذف پس زمینه ( بکگراند ) عکس در تبلت و گوشی اندروید

آیا شما هم به دنبال راه حلی برای حذف پس زمینه ( Background ) عکس های موجود در گوشی تان هستید ؟ بدون اینکه نیاز داشته باشید عکس خود را به کامپیوتر منتقل کرده و ویراش کنید ، امروز قصد داریم بهترین برنام های اندرویدی را به شما معرفی کنیم که به کمک آنها به راحتی بتوانید پس زمینه عکس های خود را حذف کنید و پاک کنید.

بهترین برنامه های تغییر و حذف بکگراند عکس در گوشی و تبلت های اندرویدی

How to Remove Background From Images in Android

اگر شما هم از افراد علاقه مند به ویرایش تصاویر هستید و میخواهید پس زمینه عکس های خود را پاک کنید. امروز با انزل وب همراه باشید زیرا در این پست قصد داریم ۲ برنامه تغییر پس زمینه عکس برای اندروید با حذف بکگراند عکس و ایجاد پس زمینه Transparent معرفی و آموزش دهیم.

remove back

دو نرم افزاری که قصد داریم به شما آموزش دهیم جزو ساده و کاربردی ترین برنامه ها در این زمینه هستند و شما میتوانید در زیر مراحل حذف پس زمینه عکس در اندروید را دنبال کنید و از آنها برای ایجاد تصاویر جدید با پس زمینه های زیبا و حرفه ای تر بهره ببرید.

پاک کردن بکگراند عکس با استفاده از اپ Background Eraser

با استفاده از ویژگی هایی که این اپ در اختیار شما قرار میدهد می توانید پس زمینه تصاویر را به سادگی حذف کنید. Background Eraser App یکی از بهترین اپلیکیشن های رایگان و کابردی حذف پشت زمینه عکس است زیرا با چند تپ شما را قادر میسازد بکگراند عکس هایتان را پاک کنید و زمینه transparent برای عکس هایتان ایجاد کنید. اما اگر در کامپیوتر و یا لپ تاپ تان میخواهید اینکار را انجام دهید توصیه ما استفاده از ابزارهای دقیق تر می باشد. از این رو پیشنهاد میکنیم پست ۳ ترفند ساده برای حذف پس زمینه عکس بدون نیاز به نرم افزار خاص را حتما در انزل وب مطالعه کنید. ادامه با آموزش حذف بک گراند عکس در گوشی و تبلت های اندرویدی با استفاده از اپ Background Eraser App ما را همراهی کنید.

ابتدا اپلیکشن را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب اپ ، آن را اجرا کرده و در محیط برنامه ، گزینه Load a Photo را انتخاب کنید (در تصویر زیر گزینه مشخص شده است).

remove back-1

در مرحله بعد تصویر مورد نظر خود را از گالری گوشی تان انتخاب کرده و در برنامه بارگذاری کنید. سپس این برنامه به شما کمک میکند که فضاهای اضافی را کراپ کنید تا برای حذف پس زمینه عکس و نزدیک شدن به مرکز تصویر کار آسان شود. پس از اطمینان از تعیین کادر برش ، گزینه Done در گوشه سمت راست برنامه را انتخاب کرده تا تغییرات ذخیره شود.

remove back-2

حال بعد از کراپ کردن ، ابزاری برای شما باز میشود که شما با استفاده از این ابزار میتوانید پس زمینه را پاک کرده و زمینه Transparent برای عکس تان داشته باشید. همان طور که در تصویر زیر نیز مشخص است میتوانید سایز ابزار را تغییر داده تا به صورت دقیق بخش های ظریف را پاک کنید.

remove back-3

بعد از پاک کردن قسمت های اصلی پس زمینه ، بعضی بخش ها در عکس وجود دارند مانند مو و گوش که نیاز به ظرافت بیشتری دارند به همین دلیل بر روی گوشی خود با استفاده از  Pinch in / out در گوشی های لمسی ، یعنی نزدیک کردن دو انگشت بر روی صفحه و یا دور کردن عمل Zoom in or Zoom out  را انجام دهید و در گوشی های غیر لمسی میتوانید از گزینه Zoom موجود در برنامه برای زوم کردن بر روی قسمت های حساس استفاده کنید. بعد از انجام تمام تغییرات با انتخاب گزینه Done در گوشه سمت راست برنامه ، عکس بدون پس زمینه خود را ذخیره کنید.

remove back-4

همان طور که در تصویر بالا دیدید بخشی از پس زمینه هنوز باقی مانده است ، شما میتوانید با انتخاب ابزار با سطح لبه ی نرم تر ( smooth edges level ) بدون هیج نقصی پس زمینه را به آسانی پاک کرده و یک نتیجه عالی خلق کنید.

اگر هنوز هم نتیجه شما راضی نمیکند فراموش نکنید که استفاده از عکس های مناسب در به وجود آمدن نتیجه ای عالی بسیار مهم است. از این رو توصیه میکنیم ۱۰ ترفند ساده برای افزایش مهارت عکاسی با موبایل را که قبلا در انزل وب منتشر شده مطالعه فرمایید.

Background Remover برنامه حذف پس زمینه تصاویر

اگر از اپلیکیشن بالا راضی نبودید ، حتما اپ Background Remover App که یکی از اپ های کاربردی برای حذف پس زمینه در اندروید می باشد را تست کنید. این برنامه قابلیت های بیشتری نسب به اپ قبلی برای حذف پشت زمینه عکس در اختیار شما قرار میدهد. با استفاده از این اپ به صورت هوشمندانه میتوانید پس زمینه های تصاویر را تنها با چند کلیک حذف کنید. از آپشن ها و ویژگی های این برنامه میتوان به ابزار magic tool اشاره کرد که ابزاری جادویی برای حذف هوشمندانه بکگراندها می باشد ، افرادی که با فتوشاپ آشنایی داشته باشند این ابزار را حتما به یاد خواهند آورد.

remove-background

به طور کلی از ویژگی های اصلی این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کراپ کردن پیشرفته ( Smarter Cropping Option )
  • ابزارهای پاک کن  ( Much Easier to Use )
  • لغو اتخاب تصویر ( Undo Image Selection )
  • ابزار جادویی انتخاب (Magic Tool) / مشابه نرم افزار فتوشاپ
  • معکوس کردن قسمت انتخاب شده ( Inverse Selection Mode )
  • زوم کردن ( Zoom in / Zoom Out )
  • تنظیم قلم مو با توجه به انتخاب شما ( Adjust Brush Size According to your choice )
  • تغییر پس زمینه ( Change Background )

طریقه کار با این برنامه نبز مشابه اپ قبلی است و این نرم افزار دارای ویژگی های بسیار خوب دیگر نیز میباشد که بعد از دانلود و اجرا کردن برنامه میتوانید از کار با آنها لذت ببرید.

پیشنهاد :

حتما برای داشتن یک خروجی خوب می بایست از تصاویر با کیفیت بالا و بهینه سازی شده استفاده کنید ، اما میتوانید توسط ۴ روش سریع برای بهینه سازی و کاهش حجم عکس با کم ترین افت کیفیت ، عکس هایی در حجم مناسب داشته باشید  و در آخر اگر میخواهید از عکس هایتان در کارت پستال ها و یا آلبوم هایتان استفاده کنید پیشنهاد میکنیم آموزش تبدیل آنلاین عکس ها به نقاشی و طراحی با مداد ( اسکچ ) را در انزل وب مطالعه کنید.

تجربه و نظر شما ؟

در صورتی که ابزار یا اپلیکیشن دیگری برای حذف پس زمینه ( Background ) عکس در گوشی های اندروید میشناسید ، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات