بررسی 7 علت کم شدن و پایین بودن سرعت اینترنت گوشی

نگاه دقیق تر به ۷ علت کم شدن و پایین بودن سرعت اینترنت گوشی شما !

امروزه یکی از اصلی ترین راه های اتصال به اینترنت، تلفن های همراه هوشمند می باشد و به نظر می رسد که این روند رشد استفاده از تلفن های همراه هوشمند به خصوص برای اتصال به اینترنت توقف ناپذیر است. گاهی اوقات کند شدن سرعت اینترنت به خصوص در تلفن های همراه هوشمند می تواند موجب کلافگی شود. برای آشنایی با علت های پایین بودن سرعت اینترنت گوشی در این مطلب انزل وب با ما همراه شوید.

۷ دلیل کاهش و پایین آمدن سرعت اینترنت گوشی

۷ Reasons Your Smartphone Has Slow Internet Speeds 

امروزه شما برای اتصال به اینترنت از طریق تلفن های همراه هوشمند، دو راه دارید. اولین راه اتصال به اینترنت از طریق دیتا و فعال سازی اینترنت پرسرعت ۴G ، ۳G و ۴.۵G سیم کارت می باشد. راه دوم هم اتصال به وای فای می باشد. برای افزایش سرعت اینترنت تلفن همراه هوشمند خود می توانید استفاده همزمان از وای فای و اینترنت گوشی داشته باشید. هنگام استفاده از اینترنت ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شوید و به دنبال علت های آن بگردید. از جمله اینکه چرا حجم اینترنت شما زود تمام می شود  یا سرعت اینترنت گوشیم خیلی پایینه چیکار کنم؟  در این مطلب سعی می کنیم علت کند شدن سرعت اینترنت گوشی اندروید یا آیفون شما را بررسی کنیم.

دلیل کاهش سرعت اینترنت گوشی به دلیل موقعیت ضعیف روتر

یکی از دلایل رایج عملکرد ضعیف روتر، قرار گرفتن در موقعیت بد می باشد. محدوده سیگنال وای فای در حدود ۲۳۰ فوت است. هر قدر از روتر بیشتر دور شوید قطعا قدرت سیگنال بیشتر کاهش خواهد یافت. اشیا فیزیکی بزرگ همانند دیوارها، کف و درها هم می تواند تاثیر بسزایی در کاهش قدرت سیگنال داشته باشد. بنابراین اگر در خانه با روتر فاصله زیادی دارید یا اشیا زیادی در مقابل روتر قرار دارد، سرعت اینترنت شما کاهش خواهد یافت.

برای اینکه بفهمید وضعیت قدرت سیگنال دریافتی چگونه است به علامت وای فای در دستگاه خود توجه کنید. اگر این علامت به صورت تو خالی بود قدرت سیگنال دریافتی ضعیف است و برعکس.

کند شدن سرعت اینترنت به دلیل تراکم تعداد خطوط وای فای

ممکن است که وای فای همسایه های شما و وای فای شما در یک کانال کار کنند. این مشکل بخصوص در آپارتمان ها یک مشکل شایع است، زیرا در یک منطقه کوچک روترهای زیادی کار می کنند. برای رفع این مشکل شما باید از نرم افزارهایی استفاده کنید که روتر های مجاور شما را اسکن می کنند و کانالی که این روتر های در آن کار می کنند را شناسایی کند. اگر روتر شما در یک کانال شلوغ کار می کند باید کانال روتر را به یک کانال کم تراکم تغییر دهید. برای این کار می توانید از برنامه Wifi Analyzer استفاده کنید.

کند شدن سرعت اینترنت

علت کم شدن سرعت اینترنت به دلیل وجود نویز

وسایلی مانند مایکرویو، تلفن های بی سیم و وسایلی که روی باند ۲.۴ گیگاهرتز فعالیت می کنند می توانند بر روی وای فای نویز ایجاد کنند. بیشتر روتر های مدرن بر روی دو باند ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز کار می کنند که البته روترهایی که بر روی باند ۵ گیگاهرتز کار می کنند، تداخل در آنها بسیار کم تر است. شما می توانید باند روتر خود را از ۲.۴ گیگاهرتز به ۵ گیگاهرتز تغییر دهید. قبل از انجام این کار اطمینان حاصل کنید که آیا روتر شما از باند ۵ گیگاهرتزی پشتیبانی می کند یا نه.

پایین آمدن سرعت اینترنت به علت اتصال به شبکه با سرعت کم

یکی از دلایل کند بودن سرعت اینترنت که بسیار شایع هم هست اتصال به یک شبکه کند می باشد. تماشای آنلاین فیلم، دانلود فایل های سنگین، بروزرسانی سیستم عامل و .. از دلایل کند بودن سرعت شبکه می باشد. در تلفن همراه شما نیز ممکن است در پشت پرده، اپلیکیشن هایی از اینترنت استفاده کنند و باعث کاهش سرعت شوند. شما می توانید از اپلیکیشن هایی برای محدودیت،کنترل و جلوگیری دسترسی به اینترنت برنامه های اندروید بدون نیاز به روت استفاده کنید. هنگام استفاده از وای فای در مکان های عمومی نیز هیچ تضمینی برای اتصال به یک شبکه سریع وجود ندارد.

کند شدن سرعت اینترنت

به عنوان مثال ممکن است شما در یک کافی شاپ از اینترنت با سرعت بالا استفاده کنید اما دفعه بعد که به همان کافی شاپ می روید تضمینی برای استفاده از اینترنت با سرعت بالا وجود ندارد. اتصال به اینترنت با دیتا بخصوص شبکه ۴G بسیار سریع تر و امن تر از شبکه وای فای عمومی است. سعی کنید از دیتا خود برای اتصال به اینترنت استفاده کنید.

دلیل کاهش سرعت اینترنت گوشی به علت استفاده از VPN با سرعت کم

اگر برای اتصال به اینترنت از یک وای فای عمومی استفاده می کنید به شما موکدا توصیه می کنیم که از یک VPN استفاده کنید تا ارتباط بین تلفن همراه شما و شبکه رمز نگاری شود و دسترسی به اطلاعات شما آسان نباشد. اما خود استفاده از VPN می تواند عاملی برای کاهش سرعت باشد.

کند شدن سرعت اینترنت

بسیاری از ارائه دهندگان سرویس VPN هم برای سیستم عامل های گوشی های اندرویدی و آیفون و هم برای دسکتاپ اپلیکیشن هایی ارائه کرده اند. کافیست در وبسایت آنها ثبت نام کنید و از VPN ارائه شده توسط آنها استفاده کنید. به یاد داشته باشید، VPN ای که استفاده می کنید باید سریع و امن باشد.

علت کند شدن سرعت اینترنت به علت پوشش ضعیف ۴G

بسیاری از ما فکر می کنیم که اینترنت ۴G بسیار سریع تر از وای فای می باشد اما همیشه اینگونه نیست. ممکن است شما در یک مکان پر جمعیت مانند ورزشگاه باشید و به این علت که همه افراد در آن مکان به یک آنتن متصل شده اند نتوانید از سرعت بالای ۴G بهره ببرید و ممکن است شما به سمت اینترنت ۳G عقب نشینی کنید.

کند شدن سرعت اینترنت

حتی آب و هوا هم می تواند در کاهش اینترنت ۴G موثر باشد. اگر همواره با مشکل افت سرعت اینترنت ۴G روبرو هستید حتما با اپراتور خود تماس حاصل نمایید و این مشکل را گزارش دهید. پیشنهاد برای اینکار از ۷ سرویس مشاهده مناطق تحت پوشش ۴G و ۳G همراه اول ، ایرانسل و.. که قبلا در انزل وب معرفی کردیم استفاده کنید.

دلیل پایین بودن سرعت اینترنت به علت سرعت کم تلفن

ممکن است شبکه اینترنت شما در بهترین حالت ممکن باشد اما سرعت تلفن همراه هوشمند شما کم باشد و نتوانید به سرعت مورد نظر دست پیدا کنید. مثلا اگر سخت افزار تلفن هوشمند شما مشغول به پردازش یک بازی گرافیکی در یک بازی آنلاین باشد، از سرعت پردازش دستگاه کم شده و متعاقبا سرعت دستگاه شما کم خواهد شد. بخصوص در تلفن های هوشمند قدیمی این مشکل بیشتر به چشم می آید. در گوشی های هوشمند جدید نیز ممکن است مشکل حتی با بروزرسانی برنامه ها حل نشود. با این حال برای اینکه سرعت تلفن همراه هوشمند خود را بالا ببرید سعی کنید همیشه برنامه هایتان را بروز کرده و برنامه هایی را که استفاده نمی کنید از گوشی خود حذف کنید.

کند شدن سرعت اینترنت

در این مطلب سعی کردیم عوامل کند شدن سرعت اینترنت را بررسی کنیم. با توجه به دلایل معرفی شد شما می توانید برای بهبود سرعت اینترنت از ترکیب و استفاده همزمان دو یا چند خط اینترنت جهت افزایش سرعت اینترنت نیز اقدام کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

شما چه راه حلی برای جلوگیری از کند شدن سرعت اینترنت گوشی در تلفن های همراه هوشمند پیشنهاد می کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه این مطلب برای ما بیان کتید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش 3 روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش ۳ روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش نصب و اجرای ویندوز 11 در اندروید
آموزش نصب و اجرای ویندوز ۱۱ در اندروید توسط لانچر
آموزش 7 روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید
آموزش ۷ روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید

نظرات

  • فلانی says:

    احمق روزگار همش رو چرا دروغ میگی؟
    دوستان این احمقه حرف دروغ میگه

  • reyhaneh says:

    واقعا خیلی مزخرف شده،چندروزه باهزار بدبختی میتونم یه سایت توی گوگل باز کنم حالا اینکه هیچ پیامرسانی رو نمیتونم ازش استفاده کنم.حالا خوبه خودشونو جزو کشورهای برتر توی عرضه اینترنت میدونن?.هزارجا هم رفتم یا تماس گرفتم،نتیجه هم نگرفتم

  • بیطرف says:

    علت اصلی کیفیت پائین سرعت اینترنت خود اپراتورهاست.همین
    چرا وقتی دم صبح وصل میشی مثل موشک میره اینترنت
    ولی تو ترافیک انگار گاری سوار شدی

  • کیان پوریا says:

    علت کم شدن سرعت اینترنت به APN هم بستگی داره.
    خب راه دوری نریم مشکل از خود شرکت ارائه دهنده های سروریس نت هستن یکیش ایرانسل که الان یک فایل ۲۰ مگابایت رو به زور دانلود میکنه
    علت هم چیه خدا میدونه

  • k says:

    واقعا خوتون را مسخره کردید.یک بسته ۶ ماه گرفتم خداکند لعنت کنه .گوگل هم باز نمیشه..آدم بایدخیلی پست وزذل باشد .که سر هم وطنان خود کلاه بذارد

  • اریا says:

    اعصاب ادمو خورد میکنه.ایرانسل دگ ب گذشتگان پیوست

  • نیما says:

    دو روزه اینترنت ایرانسلم خیلی ضعیف شده چی کار کنم راهنماییم کنید .

  • محمد says:

    کند بودن سرعت اینترنت چکار کنم

  • امین says:

    من یه زمانی فیلم و سریال تو کامپیوتر با نت ایرانسل با سرعت ۸ تا ۱۱ مگابایت دانلود میکردم ولی الان از ۱ مگابایت بیشتر نمیشه

    • Abolfazl~Sh says:

      چون الان توی این وضعیت مصرف بقیه از وای فای بیشتر شده،چون علم هم داره پیشرفت می‌کنه و نیاز همه به گوشی و اینترنت بیشترشده و…

  • ساری says:

    سرعت اینترنت در این یک ماه اخر سال ۹۷به طرز عجیب و غیر قابل باوری افت پیدا کرده,چه سرعت و چه کیفیت باز کردن سایتها همه و همه واقعاااا افتضاح شده و معلوم هم نیست که ما صدای خودمونو به گوش چه کسی باید برسونیم؟؟؟!،با توجه به قیمت گزاف و سرسام آوری که طبق تعرفه های جدید روی انواع بسته های اینترنتی رفته واقعا چنین کیفیت افتضاحی واقعا جای بسی تعجب داره!…………………………..

  • علیرضا says:

    با سلام علاوه بر مشکلات فوق که ذکر گردید اصل مطلب ذکر نشده که همان سرویس های مخابراتی و در اینجا ایرانسل می باشد که همانند دیگر صنایع مثل خودرو سازی. غذایی و دارویی و… فقط در انحصار عده ای خاص بوده و همانگونه که مایلند و از هر راهی فقط به فکر پر کردن جیب خود می باشند و مخابرات و در ساعات شبانه اغلب با کندی سرعت در حد دیال آپ سابق و حتی کمتر مواجه است که عمدی است حال اینکه در یکی دو ماه گذشته اینگونه نبود و مسولان مخابرات مقام از پیشرفت خود!!!؟ دم می زنند. معلوم نیست با این کم فروشی چه آینده ای در انتظار آنها غیر از بی اعتمادی و کاهش کاربران خود می باشد؟.

  • کریمی says:

    سلام بهتر نیست اینترنت را قطع کنید که هم خیال شما و هم ما راحت گردد