روش حل مشکل پیغام خطا iPhone is Disabled آیفون Disabled

۴ روش حل مشکل پیغام خطا iPhone is Disabled آیفون

پیغام خطای iPhone is Disabled از جمله ارور هایی است که می تواند کاربران آیفون را نگران کند. اگر به هر دلیلی این مشکل برای شما هم پیش آمده است، ادامه این مطلب را دنبال کنید. امروز در انزل وب روش حل مشکل پیغام خطا iPhone is Disabled Connect to iTunes در گوشی های آیفون اپل را آموزش خواهیم داد.

رفع مشکل ارور iPhone is Disabled Connect to iTunes

How to fix iPhone is Disabled Connect to iTunes Error

به دلیل برخی از مشکلات امنیتی مانند وارد کردن پسورد غلط در دفعات زیاد، ممکن است با این ارور مواجه شوید. البته این خطا ابتدا به شکل iPhone is disabled. Try again in X minutes، و سپس در نهایت به شکل iPhone is disabled. Connect to iTunes نمایش داده شود. برای حل این مشکل روش های محدودی وجود دارند که آن ها را پس از بررسی کامل این مشکل و دلایل آن، معرفی می کنیم.

معنی و دلیل رخ دادن خطای iPhone is Disabled

همانطور که اشاره شده، دلیل رخ دادن مشکل ارور iPhone is Disabled به علت وارد کردن پسورد اشتباه به دفعات زیاد است. البته ممکن است شما خودتان مقصر نباشید و مسئله فراموش کردن پسورد نباشد بلکه ممکن است گوشی شما دست شخصی دیگری بوده، در جیب شما قرار داشته است و تاچ های ناخواسته باعث آن شده باشند و یا حتی دست کودکان کنجکاو باشد که تلاش های ناموفقی برای باز کردن قفل گوشی دارند. آیفون برای جلوگیری از هک شدن های احتمالی، خود را چنین شرایطی قفل می کند.

معنی و دلیل رخ دادن خطای iPhone is Disabled

البته این ابزار در کل مفید است. زیرا اگر گوشی شما به سرقت برود یا گم شود و یک کد ۴ رقمی داشته باشد، با ۱۰۰۰۰ ترکیب می تواند قفل گوشی را شکست که این کار توسط انسان ۴ ساعت و ۶ دقیقه زمان نیاز دارد و با کامپیوتر در ۶ دقیقه و ۳۴ ثانیه می توان این قفل را شکست. آیفون برای جلوگیری از این فرآیند، این سیستم را طراحی کرده است که بعد از حدود ۱۰ تکرار غلط، این خطا نشان داده شده و گوشی غیر قابل استفاده می شود. در چنین مواردی فقط می توانید از تماس اضطراری با زدن دکمه Emergency استفاده کنید.

معنی و دلیل رخ دادن خطای iPhone is Disabled

همینطور اگر مشکل پریدن آنتن آیفون را هم دارید، مطلب آموزش حل مشکل NO Service شدن آیفون را مطالعه نمایید.

پیغام های خطای قفل شدن ایفون iPhone is Disabled Connect to iTunes

این خطا نسبتا رایج است و می تواند برای هر شخصی رخ دهد. این خطا علاوه در آیفون، در آیپد و.. هم با خطاهایی مانند ارور iPad is Disabled و.. نمایش داده می شود و روش یکسانی برای حل دارند. اولین پیامی که خواهید دید و یا رخ می دهد، به شکل زیر است و خیلی نگران کننده نیست:

  • iPhone is disabled. Try again in 1 minute: (آیفون غیر فعال شده است، یک دقیقه دیگر دوباره امتحان کنید.) این خطا بعد از زدن ۶ بار پسورد نادرست نشان داده می شود. بعد از ۷ حدس ۵ دقیقه و بعد از ۸ حدس نادرست ۱۵ دقیقه گوشی قفل می شود.

سپس ممکن است با تعداد تکرار های بیشتر با این خطا مواجه شوید که کمی بدتر است:

  • iPhone is disabled. Try again in 60 minutes: (آیفون غیر فعال شده است، یک ساعت یا ۶۰ دقیقه دیگر دوباره امتحان کنید.) این خطا بعد از زدن ۹ بار پسورد نادرست نشان داده می شود.

و اما شکل نهایی و بد پیام به شکل زیر است:

  • iPhone is disabled. Connect to iTunes: (آیفون غیر فعال شده است، به آیتونز متصل شوید) این خطا بعد از زدن ۱۰ بار پسورد نادرست نشان داده می شود.

این پیام ها قطعا ناخوشایند هستند. در صورت نمایش پیام هایی مانند ارور های اول و دوم بعد از گذشت زمان مشکل حل می شود و می توانید مجدد پسورد را وارد کنید که البته باید مراقب باشید و با دقت عمل کنید. اما با مشاهده پیام سوم، شما مجبور به بازکردن قفل آیفون فقط با آیتونز هستید که در این مورد داده ها و اطلاعات گوشی شما به عنوان برخی از روند بازیابی از دست می روند (به جز مورد به یاد آوردن پسورد صحیح) و فقط با داشتن بکاپ قابل بازیابی است.

پیغام های خطای قفل شدن ایفون iPhone is Disabled Connect to iTunes

حل مشکل iPhone is Disabled بدون پاک شدن اطلاعات

در زمان بروز خطا های مدت دار، فقط باید صبر کنید و مجدد با دقت بیشتری رمز خود را دقیق وارد کنید. اما اگر رمز را بیاد نمی آورید و یا در حالت نمایش خطای iPhone is disabled. Connect to iTunes قرار گرفته اید، فقط از چند راه می توانید استفاده کنید که در تمامی آن ها اطلاعات شما به صورت کامل حذف می شود ولی می توانید با ریستور کردن بکاپ، آن را جبران کنید. اولین آن ها اتصال به آیتونز در کامپیوتر شما است. اگر شما قبلا گوشی خود را به آیتونز آن هم ترجیحا به همان کامپیوتر وصل کرده باشید و بکاپ گرفته باشید، راه دشواری ندارید.

حل مشکل iPhone is Disabled بدون پاک شدن اطلاعات

در این شرایط شما دو حالت دارید. اگر پس از اتصال درخواست پسورد از شما شد، با داشتن پسورد درست (در مواقع قفل شدن گوشی توسط سایر اشخاص) می توانید گوشی را باز کنید. اگر پسور را ندارید باید به سراغ راه حل بعدی بروید.

اما اگر این اتفاق رخ نداد، یعنی پسورد را ندارید اما آیتونز هم از شما پسوردی درخواست نکرد برای ریست آیفون Disable، منتظر بمانید تا برنامه آیتونز با گوشی شما همگام سازی شود و بکاپ های مورد نیاز جدید خود را بگیرد. پس از اتمام همگام سازی و بکاپ گرفتن، شما دکمه Restore iPhone را خواهید دید که باید روی آن کلیک کنید.با این کار گوشی شما ریست شده، آخرین ورژن سیستم عامل گوشی شما مجدد نصب می شود. تا اینجا تمامی اطلاعات شما حذف می شوند و در واقع گوشی شما ریست فکتوری شده است اما بعد از روشن کردن گوشی و زدن دکمه Restore from iTunes Backup در آن و انتخاب آخرین بکاپ گرفته شده (و یا در صورت تمایل سایر بکاپ های قبلی خود) را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا گوشی شما با اطلاعات قبلی ریستور شود. حال کار به اتمام می رسد و می توانید مجدد از گوشی خود استفاده کنید.

همچنین به کاربرانی که مشکل آپدیت نشدن سیستم عامل را دارند، پیشنهاد می کنیم مطلب ۲۰ روش حل مشکل آپدیت نشدن iOS و برنامه های آیفون را مطالعه کنید.

استفاده از حالت Recovery برای رفع مشکل iPhone is Disabled Connect to iTunes

اگر در روش قبلی رفع ارور Connect to iTunes از شما در خواست پسورد شد و شما پسورد را ندارید و یا اگر تا اکنون هیچگاه از گوشی بکاپ نگرفته اید و احتمالا اصلا از آیتونز استفاده نکرده اید، باید از این روش استفاده کنید. مانند روش قبلی، تمامی اطلاعات شما در این روش هم حذف می شود اما بر خلاف روش قبل، از آنجایی که بکاپ ندارید و نمی توانید بکاپ جدید بگیرید، گوشی شما کاملا صفر (مشابه گوشی نو یا عملیات ریست فکتوری) می شود. قابل ذکر است که گوشی قفل شده با این شرایط، توسط هیچ راهی حتی مراجعه به خود اپل قابل بازگشایی یا بکاپ گرفتن از داده ها نیست و اطلاعات موجود در گوشی را از دست خواهید داد.

استفاده از حالت Recovery برای رفع مشکل iPhone is Disabled Connect to iTunes

برای استفاده از روش ریکاوری مود، ابتدا کابل USB را به کامپیوتر خود وصل کنید و آیتونز را اجرا کنید. (آیفون را فعلا متصل نکنید). سپس دکمه هوم و Sleep/Wake (یا پاور) را برای ۱۰ ثانیه فشار داده و نگه دارید تا آیفون خاموش شود. پس از خاموش شدن دکمه هوم را همچنان نگه دارید ولی Sleep/Wake را رها کنید.

همزمان کابل را هم به آیفون وصل کنید. در این زمان در برنامه آیتونز پیام An iPhone has been detected in recovery mode نشان داده می شود و با زدن Restore iPhone گوشی شما ریست می شود و عملیات Wipe Recovery انجام می شود. پس از اتمام کار گوشی را جدا و روشن کنید.

چگونه Device خود را از حالت Disable خارج کنیم؟ با استفاده از iCloud

برخی از کاربران با روش های قبلی نمی توانند مشکل ارور iPhone is Disabled و iPad is Disabled و.. خود را حل کنند و یا به طور کلی می خواهند از آیتونز استفاده نکنند. در این صورت می توانید از این روش هم استفاده کنید. البته این روش هم فقط برای کسانی کار می کند که قابلیت Find My iPhone را فعال کرده باشند و اتصال داده (سیم کارت یا وای فای) فعال داشته باشند.

چگونه Device خود را از حالت Disable خارج کنیم؟ با استفاده از iCloud

در کامپیوتر خود و یا سایر گوشی ها به سایت آی کلاد بروید و روی Find iPhone کلیک کنید. اطلاعات اپل آیدی خود را وارد کنید. پس از چند لحظه مکان گوشی شما در نقشه نشان داده می شود. روی All Devices در بالای صفحه کلیک کنید و گوشی قفل شده را انتخاب کرده و Erase iPhone را بزنید. گوشی ریست می شود و تمامی اطلاعات پاک می شوند. پس از روشن کردن گوشی، می توانند مانند یک گوشی نو از آن استفاده کنید و یا در صورت داشتن بکاپ، آن را ریستور نمایید.

در پایان اگر قبلا مشکل گیر کردن در حالت هدفون را داشتید و یا به تازگی این مشکل را هم پیدا کرده اید، مطالعه مطلب حل مشکل ماندن و رفتن گوشی آیفون و اندروید در حالت هندزفری را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های رفع مشکل iPhone is Disabled Connect to iTunes را آموزش دادیم. شما از کدام راه حل استفاده کردید؟ همانطور که تجربه کردید، داشتن بکاپ بروز در چنین مواقعی بسیار کاربردی و مفید است. پس حتما بکاپ گرفتن از اطلاعات را فراموش نکنید. همچنین شما می توانید سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما حل مشکل نوتیفیکیشن تلگرام در آیفون برای همیشه!
راهنما حل مشکل نوتیفیکیشن تلگرام در آیفون برای همیشه!
آموزش بهترین ترفندهای مخفی کردن عکس در آیفون (iOS)
آموزش بهترین ترفندهای مخفی کردن عکس در آیفون (iOS)
تمام روش های سریع و کاربردی برای گرفتن اسکرین شات در آیفون (همه نسخه ها)
تمام روش های سریع و کاربردی برای گرفتن اسکرین شات در آیفون (همه نسخه ها)
آموزش کامل ارسال ویس در ای مسیج آیفون (iMessage)
آموزش کامل ارسال ویس در ای مسیج آیفون (iMessage)

نظرات

  • Amin says:

    سلام،نمایندگی های آیفون تو خارج از کشور میتونن بدونه پاک شدن اطلاعات،گوشی رو از حالت دسیبل در بیارن؟؟

  • EHTERAM says:

    Iphon من تا مرز ریستور هم میرود ولی چیزی جوز عکس اپل روی گوشی نمیاورد ایا همه اطلا عات پاک شده مشگلم حل نشده گوشی من یک سال است کار نمیکند بلد نیستم درست کنم

  • EHTERAM says:

    Iphon من تا مرز ریستور هم میرود ولی چیزی جوز عکس اپل روی گوشی نمیاورد ایا همه اطلا عات پاک شده

  • mohammad says:

    salam man goshim peygham iPhone is disabled mide ramo faramosh karde bodem ama alan madam omadebezam moshkel hal miste aya??

  • فرشته says:

    لطفا راه های حل دیگر به خاطر حذف نشدن دیتا جستجو کنید بدون گرفتن بکاپ …

  • هستم ولی خستم says:

    تو یه زمان خاص باید این کار را بکنی قبل روشن شدن

  • کیارش says:

    سلام مم یه آیفون ۴ دارم که روی صفحه اش این پیام رو آورده iphone is disabled…..connect to itunes رو میاره چیکار باید بکنم

  • اشکان says:

    واقعا عالی توضیح دادین.افرین به شما با این اطلاعات خوبتون.ممنون و خسته نباشید

  • داود says:

    سلام . یک سوال داشتم. من تا به حال از گوشیم توی itunes یا icloud بکاپ یا پشتیبان نگرفتم. وقتی گوشیم به این مشکل خورد به آیتونز وصل اش کردم و آپدیت و ریست شد. یک ویدیوی خیلی مهم داشتم روی گوشیم که توی این ماجرا پاک شد. راهی وجود داره که بشه این فایل از دست رفته رو ریکاوری کرد؟

  • فاطمه says:

    من هر باری که تلاش میکنم یا گوشی خاموش نمیشه یا وقتی که خاموش میشه کابل و وصل میکنم گوشی روشن میشه و صفحه ای میاد که روش نوشته your iphone is disabled دوباره ! چیکار کنم؟

  • بردیا says:

    سلام من وقتی گوشی رو به لپ تاپ وصل میکنم اول گزینه اتصال رو میزنه اما بعد دوباره دیسکانکت میشه و اصن اجازه رسیدن به مرحله ی خواستن پسورد نمیده

×