آموزش تصویری ۱۳ روش ساخت دمبل در خانه با وسایل ساده

برای ورزش کردن دسترسی به باشگاه و وسایل ورزشی ندارید؟ نگران نباشید میتوانید یک دمبل حرفه ای ? در خانه برای خود بسازید! بسیاری از لوازم خانگی معمولی می تواند برای شما در نقش یک دمبل باشند و با آن ها بتوانید ورزش کنید. برای آموزش تصویری ۱۳ روش ساخت دمبل در خانه با وسایل ساده با انزل وب همراه باشید.

نحوه ساختن دمبل با بطری ، سیمان ، آهن و وسایل دور ریختنی

 How to Make a Homemade Weight Set (Dumbbells DIY)

دمبل ها برای کار و ورزش کردن بسیار موثر هستند اما می توانند هزینه ی زیادی داشته باشند، به خصوص اگر قصد خرید چندین ست را داشته باشید. شما می توانید وزنه خود را با هزینه بسیار کم یا حتی به طور رایگان و با استفاده از کالاهایی که قبلاً در خانه دارید تهیه کنید.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با ساخت دمبل در خانه آشنا کنیم و به شما آموزش بدهیم تا بتوانید ساخت دمبل با وسایل دور ریختنی را به راحتی انجام بدهید. شما می توانید فرآیند ساخت دمبل با وسایل ساده را به راحتی انجام داده و خودتان اقدام به ساختن دمبل خانگی کنید.

ساخت دمبل بتنی و سنگی در خانه

ساخت دمبل در خانه

برای ساخت دمبل سنگین یک ظرف گالونی پلاستیکی تمیز را با آب، شن  سنگ و یا بتن پر کنید. اطمینان حاصل کنید که ظرف دارای یک دسته است. شما برای تکمیل تکرارهای تمرین خود از این استفاده خواهید کرد. از دستگیره ها برای بلند کردن و پایین آوردن ظرف مانند وزنه یا دمبل استفاده کنید. با استفاده از این دمبل بتنی می توانید ورزش های مختلفی را انجام بدهید. با استفاده از این وسایل ساختن دمبل بدنسازی بسیار آسان است. با این وسایل می توانید ساخت دمبل با سنگ را نیز امتحان کنید.

ساخت دمبل با قوطی دور ریختنی

ساخت دمبل در خانه

کالاهای کنسرو شده ای که در دستان شما قرار می گیرند، به خوبی می توانند در نقش دمبل باشند. شما می توانید ساخت دمبل با بطری نوشابه را در منزل خود انجام بدهید و شروع به کار کرده و سعی کنید عضلات را به آرامی بسازید. از کالاهای کنسرو بزرگتر به عنوان وزنه های سنگین تر استفاده کنید. استفاده از قوطی های کنسرو یکی از روش های ساختن دمبل ساده است.

نحوه ساختن دمبل با بطری در خانه

ساخت دمبل در خانه

یک روش ساختن دمبل در خانه با استفاده از بطری های پلاستیکی است. به جای بازیافت بطری های پلاستیکی آب و نوشابه، آن ها را با آب دوباره پر کنید یا به جای آن، سنگریزه، شن یا ماسه را در آن ها قرار دهید. هنگام پر کردن، حتما آن ها را وزن کنید تا وزن هر دو بطری یکسان باشد. بطری ها را مثل دمبل بلند کنید. با بطری می توانید به راحتی اقدام به ساختن دمبل دست ساز کنید.

ساخت وزنه برای مچ در منزل

ساخت دمبل در خانه

به جای استفاده از بطری های آب برای دمبل، در این روش بطری های مختلفی را به عنوان وزنه های مچ دست به شما متصل کنید. قبل از اینکه آن ها را روی دست خود بگذارید، با ماسه آن ها را پر کنید. برای وزن های سنگین تر بعد از پر کردن کامل آن ها با ماسه، آب اضافه کنید. هنگامی که پر شدند بطری های پلاستیکی را در تمام طول اطراف ساعد چسب بزنید.

ساخت وزنه با توپ بسکتبال

ساخت دمبل در خانه

یک توپ بسکتبال قدیمی پیدا کنید و سوراخی را در آن ایجاد کتید. سوراخ باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا مواد وزنه شده را قیف کند. قیف را در سوراخ قرار دهید و تا زمانی که وزن مورد نظر خود را نیاوردید، ماسه یا سنگریزه را درون آن پر کنید. پس از آن سوراخ توپ را بسته و از آن به عنوان وزنه استفاده کنید.

ساخت وزنه مچ با جوراب

ساخت دمبل در خانه

جوراب تمیزی را با لوبیا خشک پر کنید. از طرف دیگر برای سنگین تر وزن از سنگریزه یا سنگ های کوچک صنایع دستی استفاده کنید. انتهای باز جوراب را خیاطی کرده یا چسب بزنید. سپس انتهای آن ها را به هم بچسبانید. برای تنظیم وزن از وزنه استفاده کنید. جوراب را تا آنجا که می خواهید پر کنید و سپس پارچه اضافی را برش دهید. اگر می خواهید وزنه های سنگین تری داشته باشید از جوراب بزرگتری استفاده کنید.

ساخت وزنه با پاکت برنج و لوبیا

ساخت دمبل در خانه

اگر مبتدی باشید این بسته ها به عنوان وزنه های سبک و کوچک عالی هستند. شما می توانید آن ها را برای حرکات کوچک استفاده کنید.

ساخت دمبل با قوطی رنگ

ساخت دمبل در خانه

قوطی های رنگی را با دستگیره های آن نگه دارید. بیشتر قوطی های رنگ کمی سنگین تر از بطری های پلاستیکی یا قوطی مواد غذایی هستند، بنابراین می توانید از آنها در ساخت ماهیچه ها استفاده کنید. دستگیره به شما امکان می دهد از قوطی هایی مانند دمبل استفاده کنید. با ریختن گچ در این قوطی ها می توانید ساخت دمبل با گچ را تجربه کنید.

آموزش ساخت دمبل سنگین در خانه

ساخت دمبل در خانه

یک سطل ۵ گالن (۱۸.۹ لیتر) را با ماسه، سنگ، بتن یا حتی آب پر کنید. از آن برای انجام فرهای مختلف استفاده کنید. شما می توانید با ریختن آهن یا سیمان در آن ساخت دمبل با سیمان یا ساخت دمبل با آهن را نیز به راحتی انجام بدهید.

ساخت هالتر با بطری در خانه

ساخت دمبل در خانه

۲ بسته از ۶ بطری را گرفته و آن ها را به صورت متقارن به نوار آهنی وصل کنید. این هالتر برای هرگونه تمرینی که با هالتر انجام می دهید مناسب است. اگر این ۲ بسته زیاد است از بطری های نیمه پر استفاده نکنید. بطری های نیمه پر شده اطراف خود را می چسباند و نوار را تکان می دهد.

ساخت وزنه با تایر ماشین

ساخت دمبل در خانه

لاستیک در بسیاری از کارهای روزمره و بدن سازی استفاده می شود. می توانید هنگام انجام تمرینات وزنه های اضافی را به لاستیک های معمولی اضافه کنید. اگر علاقه به پیاده روی دارید می توانید برنامه های قدم شما اندروید و آیفون را دانلود و استفاده کنید.

ساخت وزنه با کیسه سیب زمینی

ساخت دمبل در خانه

یک کیسه سیب زمینی، برنج یا شکر خریداری کنید که در اکثر فروشگاه های مواد غذایی موجود است. کیسه را با شن پر کنید تا به وزن مورد نظر خود برسد. در بالای کیسه، حلقه ای را برای دست خود ببندید. برای اطمینان از حلقه از طناب استفاده کنید تا جدا نشود. برای جلوگیری از خستگی نشستن پای کامپیوتر می توانید این حرکات ورزشی را انجام بدهید.

ساخت دمبل بتونی خانگی

برای ساخت دمبل سیمانی نیاز به کمی وقت گذاشتن دارید تا در نهایت بتوانید یک دمبل خود بسازید. مطابق با ویدیو زیر می توانید با کمی وقت گذاشتن دمبل بتونی خانگی خود را بسازید.

می توانید با استفاده از برنامه های ورزشی اندروید حرکات خود و ورزش های خود را به خوبی پیگیری کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش تصویری ۱۳ روش ساخت دمبل در خانه با وسایل ساده را بررسی کردیم. امیدوارم بتوانید از این روش ها برای ساخت دمبل در خانه استفاده کنید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه ساخت دمبل در خانه را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • کینگ🗿 says:

    🔴🔴🔴🔴🔴🔴مهم 🔴🔴🔴سلام بنظرم راحت ترینش اینه که برین تو کیف مدرسه‌تون ،آجر ،یا کتاب های زیادی بزارین☕🔴🔴🔴
    اینطوری راحت میتونین وزنش رو تغییر بدین

  • ابوالفضل بهرامی says:

    عالی بود ممنون

  • FDH says:

    بسیار مفید عالی
    دستتون درد نکنه

  • محمد says:

    سلام لطفا لینک دانلود ویدیو رو بدید

  • مهدی says:

    سلام ادمین لطفا میشه بگی تو کلیپی ک آخر پست گذاشتی چه موادی لازمه ک تهیه کنیم؟

    • Sara says:

      سلام وقتتون بخیر
      کلیپی که اخر قرار دادین خیلی خوب هست اما موادی که مخلوط کرده مشخص نیست. چه موادی باید مخلوط بشه؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

      • حمید آزادی says:

        سیمان و ماسه هست شما میتونید ترکیب ۱ سیمان ۱ ماسه و ۴ ماسه رو با هم مخلوط کنید و در قالبی که قبلا با روغن کمی چرب کردید بریزید. و هر روز بهش اب بزنید که نم داشته باشه و بعد از حدود یه هفته قابل استفاده هست

      • mojtaba says:

        شما با همون ماسه و سیمان میتونی داخلش بتن درست کنی
        پودر آهک هم میتونی قاطی کنی که استحکامش چند برابر بشه
        موادی هم که میبنید همینا ها هستن شاید پودر سنگ هم قاطیش کرده باشه.

    • حمید آزادی says:

      سیمان و ماسه هست شما میتونید ترکیب ۱ سیمان ۱ ماسه و ۴ ماسه رو با هم مخلوط کنید و در قالبی که قبلا با روغن کمی چرب کردید بریزید

  • احمدی says:

    بسیار عالیه وبه صرفه

×