آموزش حل مشکل نشناختن کابل لن مودم (8 راه حل)

آموزش حل مشکل نشناختن کابل لن مودم (۸ راه حل)

مشکل شناسایی نکردن کابل لن یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که کاربران موقع اتصال دستگاه‌های خود به اینترنت 🌐 با آن مواجه می‌شوند.

این موضوع ممکن است به دلایل مختلفی مانند خرابی کابل، تنظیمات نادرست یا مشکلات سخت‌افزاری رخ دهد. در این مطلب از انزل وب به آموزش حل مشکل نشناختن کابل لن مودم می‌پردازیم.

حل مشکل نشناختن کابل اینترنت لن مودم

How To Fix Problem of Not Recognizing The LAN Modem Internet Cable

با کارهایی مثل به روزرسانی درایو، بررسی مودم و ارتباط آن با ISP و همچنین سوکت زدن مجدد یا تعویض کابل می‌توان مشکل شناسایی نکردن کابل لن را حل کرد. اگر با این مشکل مواجه هستید و هنوز هم متوجه نشدید که علت وصل نشدن اینترنت با کابل شبکه مودم چیست؛ در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل و راهکارهای رفع مشکل را بررسی کنیم.

بررسی کابل

در بیشتر موارد مشکل قطع و وصل شدن LAN یا شناسایی نشدن کابل شبکه مودم به دلیل خراب بودن کابل اتفاق می‌افتد. ابتدا مطمئن شوید که کابل لن به‌صورت صحیح و محکم به پورت‌های مودم و کامپیوتر یا لپ‌تاپ وصل شده است.

حل مشکل نشناختن کابل لن مودم

همچنین کابل را از نظر خرابی‌های فیزیکی، مانند پارگی یا خم‌شدگی بررسی کنید. اگر مشکلی مشاهده کردید تعویض یا سوکت زدن مجدد کابل LAN می‌تواند گزینه خوبی باشد.

بررسی چراغ‌های نشانگر مودم

گاهی اوقات برای تشخیص و حل مشکل Local Area Connection باید چراغ‌های روی پورت LAN مودم و دستگاه متصل را چک کنید.

سبز بودن رنگ پورت LAN مودم و کارت شبکه سیستم، به معنی اتصال صحیح است و چراغ چشمک زن به این معناست که مودم و دستگاه در حال ارسال و دریافت اطلاعات هستند. اما اگر هیچ چراغی در پورت روشن نشد یعنی مشکلی در اتصالات وجود دارد؛ بنابراین یک پورت دیگر در مودم را امتحان کنید یا با یک دستگاه دیگر متصل شوید.

تمیز کردن پورت‌ها

وجود گرد و غبار در پورت‌های مودم یا سیستم ممکن است باعث اتصال نادرست شود. با استفاده از یک پارچه خشک و نرم پورت‌ها را به دقت تمیز کنید. همچنین می‌توانید کابل را به پورت‌های دیگر مودم متصل کنید تا مطمئن شوید مشکل از پورت خاصی نیست.

علت وصل نشدن اینترنت با کابل شبکه مودم چیست؟

ری‌استارت کردن دستگاه‌ها

گاهی اوقات مشکل اتصال به اینترنت در ویندوز ۱۱ با کابل، پس از انجام یک ری‌استارت ساده برطرف می‌شود. بنابراین یک بار مودم، لپ تاپ یا کامپیوتر را خاموش کرده و کابل را جدا کنید. بعد از چند دقیقه مودم و سیستم را روشن کرده و دوباره امتحان کنید.

تست با دستگاه دیگر

اگر هر کاری کردید اما باز با مشکل شناسایی نشدن کابل اترنت روبرو بودید؛ برای اطمینان از اینکه مشکل از مودم نیست کابل را به دستگاه دیگری متصل کنید. سعی کنید برای تست مودم از دستگاه متفاوتی استفاده کنید؛ مثلا اگر تاکنون سعی داشتید کامپیوتر را با کابل لن به مودم وصل کنید حالا اتصال مودم به لپ تاپ با کابل لن را امتحان کنید.

بررسی تنظیمات اتصال

رایج‌ترین علت وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت با کابل ویندوز ۱۰ و ۱۱ تنظیمات نادرست اینترنت و نشناختن کابل شبکه است. برای چک کردن تنظیمات شبکه، در منوی استارد عبارت Control Panel را سرچ کرده و وارد برنامه شوید.

مشکل نشناختن کابل لن مودم

وارد بخش Network and Internet شوید.

مشکل نشناختن کابل لن مودم

حالا به قسمت Network and Sharing Center بروید.

مشکل نشناختن کابل لن مودم

از منوی کناری وارد قسمت Chenge adapter setting شوید.

مشکل نشناختن کابل لن مودم

در این صفحه توجه کنید که حتما قسمت Ethernet فعال باشد. اگر این قسمت به رنگ طوسی در آمده و غیرفعال بود روی آن راست کلیک کرده و گزینه Enable را بزنید. این تنظیمات اتصال به اینترنت با کابل LAN در ویندوز ۱۰ را امکان پذیر می‌کند.

به‌روزرسانی درایورها

درایور کابل لن یکی از مواردی است که اگر به‌روزرسانی نشده باشد؛ می‌تواند مشکل نشناختن کابل اینترنت را ایجاد کند. برای به‌روزرسانی درایو ابتدا در منوی استارت کلمه Device Manager را جستجو کرده و برنامه مورد نظر را باز کنید.

به روز رسانی درایور LAN

زیر Network Adapters درایو مربوط به شبکه را پیدا کنید.

به روز رسانی درایور LAN

روی درایورها کلیک راست کرده و گزینه‌ی Update driver را بزنید.

به روز رسانی درایور LAN

روی Search automaticaly for drivers کلیک کنید و منتظر بمانید تا درایو مورد نظر بروزرسانی شود.

به روز رسانی درایور LAN

این کار زمانی که با وصل نشدن کابل LAN در مودم جدید روبرو هستید نیز می‌تواند به رفع مشکل کمک کند.

ارتباط با پشتیبانی  ISP

مشکل قطع و وصل شدن شبکه داخلی گاهی به دلیل مشکلات مودم یا سرویس‌دهنده اینترنت (ISP) است. با پشتیبانی ISP تماس بگیرید و وضعیت مودم و سرویس را بررسی کنید. همچنین می‌توانید تنظیمات مودم خود را ریست کنید.

سوالات متداول

چرا اینترنت لن قطع و وصل می‌شود؟

قطع و وصل شدن اینترنت لن ممکن است به دلیل مشکلات سخت‌افزاری مانند خرابی کابل یا پورت، تداخلات نرم‌افزاری یا مشکلات مربوط به سرویس‌دهنده اینترنت رخ دهد. بررسی کابل، پورت‌ها و تماس با ISP می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

علت قطع و وصل شدن شبکه داخلی چیست؟

مشکل در شبکه داخلی ممکن است به دلیل تداخلات در تنظیمات شبکه، مشکلات سخت‌افزاری یا ناسازگاری بین دستگاه‌ها رخ دهد. به‌روزرسانی درایورها و تنظیمات صحیح شبکه می‌تواند به بهبود این وضعیت کمک کند.

جمع بندی

عدم شناسایی کابل لن می‌تواند به دلایل مختلفی مانند خرابی کابل، مشکلات پورت یا تنظیمات اشتباه رخ دهد. با بررسی کابل LAN و سوکت زدن مجدد آن، بررسی مودم و چراغ‌هایش، چک کردن تنظیمات شبکه و به روزرسانی درایو‌ها می‌توانید بسیاری از مشکلات مربوط به اتصال را برطرف کنید. در صورت ادامه مشکل بهتر است سخت‌افزار مودم یا کابل را تعویض کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب سعی کردیم تمامی راهکارهای حل مشکل نشناختن کابل لن مودم را به شما آموزش دهیم. شماهم تاکنون با مشکل شناسایی نکردن کابل لن مواجه شده‌اید؟ چه راهکاری به شما کمک کرد که این مشکل را رفع کنید؟ آیا راه حل دیگری برای این مشکل می‌شناسید؟ حتما تجربیات و پیشنهادات خود در این مورد را در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید
ممنونیم، امتیاز شما ثبت شد 🙂

بیشتر بخوانید

آموزش روش رفع ارور 651 مودم در ویندوز 10، 8 و 7
آموزش ۱۱ روش رفع ارور ۶۵۱ مودم ADSL و وایرلس در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

نظرات

×