8 تا از بهترین ترفند های استاتوس واتساپ

۸ تا از کاربردی ترین ترفند های استاتوس واتساپ

قابلیت استاتوس ⭕ یا وضعیت یکی از ویژگی‌های واتساپ است که از زمان اضافه شدنش به این نرم‌افزار، مورد استقبال گسترده کاربران قرار گرفته است. در این مطلب انزل وب، ۸ تا از کاربردی ترین ترفند های استاتوس واتساپ را معرفی خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

جدیدترین ترفندهای استوری واتساپ

Best WhatsApp Story / Status Tricks

قابلیت استاتوس یا وضعیت یکی از ترفند واتساپی است که در سال ۲۰۱۷ به این پیام‌رسان افزوده شد. رفته رفته جایگاه ویژه‌ای بین کاربران واتساپ پیدا کرد. برخی از کاربران برای روایت رخدادهایی که در طول روز با آنها مواجه می‌شوند از استاتوس واتساپ استفاده می‌کنند. به این ترتیب تجربیات روزانه خود را با مخاطبان شان به اشتراک می‌گذارند.

جدای این که دلیل استفاده از این قابلیت واتساپ توسط کاربران چیست، باید دید آیا کاربران با ترفندهای استوری واتساپ به خوبی آشنا هستند یا خیر. در ادامه برخی از ترفند های استاتوس واتساپ را معرفی می‌کنیم.

ترفند واتساپ قراردادن ویدیوهای طولانی در استاتوس

بارگذاری ویدیو کوتاه‌تر از ۳۰ ثانیه به عنوان استوری واتساپ مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما مسئله از آن جا شروع می‌شود که قرار است ویدیویی طولانی‌تر را به عنوان استاتوس منتشر کنید. برای این منظور باید ویدیو را به قطعه‌های کوتاه ۳۰ ثانیه‌ای تبدیل کنید و بعد به صورت پشت سر هم در استوری واتساپ قرار دهید.

برای راحت‌تر شدن این کار می‌توانید از یک برنامه استفاده کنید که کار کوتاه کردن ویدیو را به آسانی برای شما انجام دهد. نام این برنامه Video Splitter For WhatsApp Status And Instagram است. نسخه رایگان این برنامه مشابه نسخه پولی آن کار می‌کند (نسخه کامل زا از سرویس های داخلی دانلود کنید). با این تفاوت که در نسخه رایگان، در نرم‌افزار تبلیغاتی هم وجود دارد.

پس از نصب نرم‌افزار وارد آن شوید. برای قسمت بندی ویدیو روی گزینه Split video بزنید.

جدیدترین ترفندهای استوری واتساپ

در ادامه صفحه‌ای باز خواهد شد که ویدیو‌های موجود در تلفن همراه شما را نمایش می‌دهد. به دنبال ویدیوی مورد نظر خود بگردید. سپس آن را انتخاب کنید. با انتخاب ویدیو، با سه گزینه مواجه خواهید شد: WhatsApp Split، Custom Split و Single Split. برای این که ویدیو را به قسمت‌های ۳۰ ثانیه‌ای تبدیل کنید، گزینه WhatsApp Split را انتخاب کنید. سپس نرم‌افزار پنجره‌ای را به نمایس می‌گذارد تا نشان دهد انجام این کار چقدر زمان می‌برد.

ترفند استوری واتساپ

پس از اتمام این فرآیند، ویدیوهای ۳۰ ثانیه‌ای در یک لیست نمایش داده می‌شوند. حالا تنها کاری که شما باید انجام دهید آن است که ویدیوها را به ترتیب و پشت سر هم در استاتوس واتساپ قرار دهید.

ترفند استاتوس واتساپ قرار دادن آن در حالت سکوت

گاهی اوقات پیش می‌آید که می‌خواهید به دلیلی استاتوس واتساپ یک شخص خاص که بوطر مثال فعالیت زیادی در این بخش دارد را روی حالت سکوت قرار دهید. برای این کار باید ابتدا واتساپ را باز کنید. سپس به تب Status مراجعه کنید. برای این منظور Status مخاطب مورد نظر را برای چند ثانیه نگه دارید. سپس در پایین صفحه پیغامی مشابه تصویر زیر به نمایش در می‌آید. روی گزینه Mute بزنید.

ترفند استاتوس واتساپ

اما اگر نظرتان تغییر کرد و بخواهید آن را مجددا فعال کنید، باید به پایین صفحه Status بروید. سپس بخش  Muted Updates را مشاهده می‌کنید. روی منوی بازشوی رو به پایین کنار این گزینه بزنید.

ترفندهای واتساپ وب

در اینجا تمام استاتوس هایی را که به حالت بی‌صدا قرار داده‌اید، قابل مشاهده است. برای باصدا کردن هر کدام، باید روی آن برای چند ثانیه نگه دارید و در پنجره ظاهرشده گزینه Unmute را بزنید. پس از آن استاتوس به حالت عادی خود برمی‌گردد.

ترفند مخفی واتساپ برای مشاهده استوری به صورت مخفیانه

ممکن است بخواهید استوری دوستان خود در واتساپ را مشاهده کنید. در عین حال نمی‌خواهید نام‌تان در لیست مشاهده‌کنندگان بیاید. برای این منظور یک راه حل وجود دارد. وارد بخش Settings واتساپ شوید. سپس گزینه Account را انتخاب کنید. پس از آن وارد Privacy شوید. در نهایت روی گزینه Read Receipts را غیرفعال کنید.

ترفندهای واتساپ جدید

با غیرفعال کردن این گزینه دیگران متوجه نخواهند شد که شما پیغام یا استوری آنها در واتساپ را مشاهده کرده‌اید. مشکل این کار در آن است که شما هم نمی‌توانید متوجه شوید چه کسانی پیام و استوری شما را دیده‌اند.

ترفند واتساپ مشاهده استاتوس برای مدت زمان بیشتر

در حالت عادی می‌توانید هر استوری را برای مدت زمان کوتاهی مشاهده کنید. اما اگر می‌خواهید یک استاتوس را برای مدت زمان بیشتری مشاهده کنید، کافیست انگشت خود را روی یک نقطه از صفحه موبایل نگه‌دارید. به این ترتیب استوری عوض نمی‌شود و تا زمانی که انگشت خود را نگه‌دارید، ثابت باقی می‌ماند.

ترفند استاتوس واتساپ تغییر فونت

ممکن است تمایل داشته باشید تا در هنگام نوشتن متن در استوری واتساپ، فونت نوشته را تغییر دهید. برای این منظور نیازی به نصب نرم‌افزار جداگانه ندارید. بلکه کافیست به استوری واتساپ بروید و روی نماد T در قسمت پایین سمت چپ صفحه بزنید.

ترفند های استاتوس واتساپ

پنج مدل فونت مختلف در اختیار شما قرار دارد که بسته به سلیقه خود می‌توانید یکی از آنها را برای نوشتن متن انتخاب کنید.

ترفند استوری واتساپ تغییر رنگ ایموجی و متن

به طور عمده ایموچی‌هایی که در استوری واتساپ می‌توانید انتخاب کنید، به رنگ زرد است. اما می‌توانید رنگ ایموجی‌ها را تغییر دهید. به استوری واتساپ خود بروید. یک عکس را برای قرار دادن به عنوان استاتوس انتخاب کنید. در ادامه در قسمت بالا سمت راست صفحه می‌توانید آیکون ایموجی را مشاهده کنید.

یک ایموجی را انتخاب کنید. آن را وارد صفحه کنید. سپس روی آیکون مداد بزنید. یک طیف رنگی به صورت ستونی در کنار صفحه نمایش داده می‌شود. از بین این طیف رنگی می‌توانید رنگ مورد نظر خود را برای ایموجی انتخاب کنید. برای تغییر رنگ متن نوشته شده نیز همین فرآیند را باید طی کنید.

ترفند واتساپ

همچنین به کمک گزینه Filters می‌توانید به تصویر خود را فیلتر و افکت اضافه کنید.

ترفند استاتوس واتساپ

بلاک کردن استوری برای برخی مخاطبان مشخص

گاهی اوقات پیش می‌آید که می‌خواهید یک استوری در واتساپ قرار دهید ولی نمی‌خواهید برخی کاربران‌تان آن را ببینند. برای این منظور به بخش Settings نرم‌افزار بروید. سپس گزینه Account را انتخاب کنید. در این بخش وارد بخش Privacy شوید و گزینه Status را انتخاب کنید.

در این بخش گزینه‌هایی پیش روی شما است برای این که تعیین کنید چه کسانی بتوانند استوری شما را مشاهده کنند. سه گزینه در این بخش وجود دارد. گزینه My Contacts برای این است که تنها مخاطبان‌تان بتوانند استوری شما را مشاهده کنند. به کمک گزینه My Contacts Except می‌توانید تعیین کنید که استوری واتساپ شما از کدام گروه از مخاطبان‌تان مخفی شود. گزینه Only Share With برای این است که انتخاب کنید چه کسانی در بین مخاطبان‌تان بتوانند استوری شما را مشاهده کنند.

پس از تنظیمات مورد نظرتان در این بخش روی گزینه Done بزنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شود.

ترفند واتساپ مشخص شدن کسانی که استوری را مشاهده کرده‌اند

گاهی اوقات ممکن است تمایل داشته باشید تا متوجه شوید که چه کسانی استوری واتساپ شما را مشاهده کرده‌اند. برای این منظور وارد تب Status شوید. سپس روی استوری خود بزنید.

ترفند استاتوس واتساپ

در پایین صفحه آیکون چشم را مشاهده خواهید کرد که روی آن عددی نوشته شده است. این عدد تعداد کسانی است که استوری شما را دیده‌اند.

ترفند های استاتوس واتساپ

برای اینکه بفهمید دقیقا چه کسانی استوری را مشاهده کرده‌اند، نماد چشم را به سمت بالا بکشید. به این ترتیب لیست مشاهده کنندگان استوری نمایش داده می‌شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

۸ تا از بهترین ترفند های استاتوس واتساپ را مشاهده کردید. تاکنون از کدامیک از ترفندهای ذکر شده برای استاتوس واتساپ استفاده کرده‌اید؟ ترفندهای واتساپ جدید‌تری می‌شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش جدید ندیدن استوری دیگران در واتساپ
آموزش جدید ندیدن استوری دیگران در واتساپ
راهنما قدم به قدم حل مشکل بکاپ واتساپ (آیفون و اندروید)
راهنما قدم به قدم حل مشکل بکاپ واتساپ (آیفون و اندروید)
روش جدید مخفی كردن چت در واتساپ آيفون و اندروید با کد مخفی!
روش جدید مخفی کردن چت در واتساپ آیفون و اندروید با کد مخفی!
آموزش کامل ادیت متن و ویرایش پیام در واتساپ
آموزش کامل ادیت متن و ویرایش پیام ارسال شده در واتساپ

نظرات