راهنما: دانگل تلویزیون چیست و چه کاربردی دارد؟

راهنما: دانگل تلویزیون چیست و چه کاربردی دارد؟

دانگل‌های تلویزیون 📺 همانند یک نسخه کوچک پخش کننده استریم کار می‌کنند. آن‌ها مستقیما به تلویزیون شما پخش می‌شوند و معمولا از طریق USB یا HDMI تغذیه می‌شوند. در این مطلب از انزل وب به بررسی این سوال می پردازیم که راهنما: دانگل تلویزیون چیست و چه کاربردی دارد؟

دانگل بلوتوث ، وای فای و.. تلویزیون چیست؟

?What Is a TV Dongle Stick

دانگل تلویزیون ال جی ، سامسونگ و… نامی عمومی برای دستگاه‌هایی به اندازه فلش USB است. این دستگاه اساسا رایانه‌های کوچکی هستند که به پورت HDMI یا پورت مخصوص خود در تلویزیون وصل می‌شوند و می‌توانند محتوای زیادی را نمایش دهند. اغلب آن‌ها دارای یک ریموت کنترل هستند. در این مطلب از انزل وب کاربرد دانگل تلویزیون را توضیح می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

دانگل تلویزیون چیست؟

دانگل تلویزیون ال جی ، سامسونگ و...

دانگل‌ها دارای وای فای داخلی هستند که پس از اتصال به روتر، برنامه‌های تلویزیونی یا فیلم‌ها را از سرویس های محبوب پخش می‌کنند. نوع محتوای قابل پخش در دانگل مناسب برای استریم به سرعت سخت افزارهای تعبیه شده در دستگاه بستگی دارد. اکثر آن‌ها می‌توانند فیلم، سریال، موزیک و.. را سرویس هایی مانند نتفلیکس، یوتیوب، Amazon Prime و… را پخش کنند.

هر دانگل مزایای خاص خود را دارد که کاربر می‌تواند از بین آن‌ها انتخاب کند. به عنوان مثال، اگر پخش ویدئوهای یوتیوب برای شما مهم است، مطمئن شوید دانگلی که تهیه می‌کنید، دارای این قابلیت پخش ویدئو از YouTube باشد.

روی بسیاری از دانگل‌های تلویزیونی Kodi Media Center نصب شده است که می‌تواند محتوا را از منابع مختلفی پخش کند. با استفاده از دانگل می‌توانید همزمان برق، USB/HDMI و اتصال به اینترنت را در تلویزیون خود داشته باشید و همه این موارد در دستگاه کوچکی به اندازه فلش وجود دارند. تلویزیون‌های هوشمند قدیمی فقط پورت اترنت دارند و نمی‌توانستند بدون هیچ دستگاهی از وای فای پشتیبانی کنند.

به همین دلیل، دانگل برای تلویزیون قدیمی استفاده می‌شود تا این دستگاه‌ها هم بتوانند به WiFi متصل شوند. درست است که آداپتورهای وای فای USB به راحتی در دسترس هستند اما نرم افزار آن‌ها روی تلویزیون کار نمی‌کند. برای این که بتوانید تلویزیون خود را به وای فای متصل کنید، باید آداپتور وای فای مخصوص برند تلویزیون را خریداری کنید. به عنوان مثال، اگر تلویزیون سامسونگ دارید، باید از آداپتور وای فای سامسونگ استفاده کنید.

چه تلویزیون‌هایی از دانگل پشتیبانی می‌کنند؟

دانگل‌ها تلویزیون شما را تبدیل به یک تبلت غول پیکر می‌کنند. یعنی شما می‌توانید هر برنامه‌ای را که روی دستگاه اندرویدی خود دریافت می‌کنید، در تلویزیون خود هم استفاده کنید. نکته اساسی این است که شما نمی‌توانید هر دانگلی بی سیم USB را برای تلویزیون هوشمند خود خریداری کنید زیرا ممکن است به دلیل عدم سازگاری با دستگاه شما، کار نکند. بنابراین، در صورتی که تلویزیون شما از دانگل پشتیبانی می‌کند، باید دانگلی بخرید که با آن سازگار باشد. در غیر این صورت باید از آداپتورهای داخلی وای فای استفاده کنید.

آیا می‌توان به تلویزیون معمولی دانگل وای فای متصل کرد؟

اگر تلویزیون شما کابل اترنت ندارد، نیازی نیست نگران باشید. شما می‌توانید تلویزیون خود را با استفاده از اتصال شبکه بی سیم به اینترنت وصل کنید. اصولا این ویژگی در بسیاری از تلویزیون‌های مدرن وجود دارد. بسیاری از تلویزیون‌ها هم می‌توانند از طریق آداپتور USB بی سیم به اینترنت بیسیم متصل شوند و نیازی به استفاده از دانگل وای فای تلویزیون نیست.

برای آشنایی بیشتر با تلویزیونهای اسمارت، مطلب تلویزیون اسمارت سامسونگ ، ال جی ، سونی و.. چه ویژگی هایی دارند؟ را مطالعه کنید.

بهترین دانگل تلویزیون کدام است؟

بهترین دانگل تلویزیون

دانگل های مختلفی در بازار وجود دارد. در این بخش بهترین دانگل تلویزیون را معرفی می‌کنیم:

Roku Streaming TV Stick از دیگر گزینه‌های محبوب است. این دانگل هم دارای وای فای داحلی است و می‌تواند محتوای آنلاین را پخش کند.

Nvidia Shield TV نیز گزینه خوب دیگری است که قابلیت‌های فراوانی دارد.

Fire TV Stick 4K هم در کنار قیمت مناسب، قابلیت‌های زیادی دارد.

Google Chromecast، Apple TV 4K و NowTV Smart Stick از دیگر موارد هستند.

بهترین دانگل بیسیم hdmi شامل موارد زیر می‌شوند:

Amazon Fire TV Stick از محبوب ترین دانگل‌های تلویزیونی است. همانند سایر دانگل‌های تلویزیونی، دارای وای فای داخلی است و می‌تواند بیشتر محتواهای ویدئویی آنلاین را پخش کند.

نحوه نصب دانگل وای فای تلویزیون و همچنین دانگل HDMI

دانگل تلویزیون

برای نصب دانگل وای فای تلویزیون، آداپتور را به کامپیوتر وصل کنید. سپس روی کامپیوتر راست کلیک کنید و Manage را انتخاب کنید. روی Device Manager بزنید. سپس روی Browse my computer for driver software بزنید. گزینه Let me pick from a list of device drivers on my computer را انتخاب کنید. روی Have Disk کلیک کنید. روی Browse بزنید. فایل inf را در پوشه پیدا کنید. سپس روی Open بزنید.

دانگل HDMI نیز به پورت HDMI تلویزیون وصل می‌شود و باعث می‌شود تلویزیون شما وای فای را دریافت کند. این دستگاه به شما کمک می‌کند تا بتوانید از طریق اینترنت، فیلم مشاهده کنید. علاوه بر این، شبکه‌های محلی را هم فعل می‌کند.

برای اتصال این دانگل باید به نوع دستگاه خود توجه کنید. در برخی مدل‌ها باید آن را به USB نوع A متصل کنید. در برخی موارد باید آن را به پورت میکرو مخصوص دانگل وصل کنید. پس از اتصال دستگاه روی Source بزنید.

برای اتصال تلویزیون به اینترنت، پورت اترنت را در پشت تلویزیون خود پیدا کنید. کابل اترنت را از روتر به پورت تلویزیون وصل کنید. روی دیموت تلویزیون Menu را بزنید. سپس به Network Settings بروید. حال گزینه صحیح را برای فعال کردن اینترنت باسیم بزنید. با استفاده از کنترل، رمز وای فای را وارد کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب انواع دانگل تلویزیون را معرفی و بررسی کردیم. شما از کدام دانگل برای تلویزیون خود استفاده می‌کنید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

حداکثر طول کابل HDMI چقدر باید باشد؟ بررسی طول انواع HDMI
حداکثر طول کابل HDMI چقدر باید باشد؟ بررسی طول انواع HDMI
آموزش 4 روش اتصال یک یا چند مانیتور به یک لپ تاپ
آموزش ۴ روش اتصال یک یا چند مانیتور به یک لپ تاپ
آموزش روش اتصال لپ تاپ به تلویزیون به صورت بی سیم و کابلی
آموزش ۶ روش اتصال لپ تاپ به تلویزیون به صورت بی سیم و کابلی
کابل DVI چیست و چه تفاوتی با HDMI و VGA دارد؟
راهنما: کابل DVI چیست و چه تفاوتی با HDMI و VGA دارد؟

نظرات

  • مجید says:

    سلام تلویزیون ال جی مدل ۴۳LH547vمیخام به اینترنت وصل کنم چون وای فای نداره راهنمایی کنید ممنون میشم خواهش میکنم این شمارم۰۹۹۰۹۳۱۶۸۵۰

  • علی says:

    سلام تلویزیون LGمدل۴۲LV37100میشود دانگل نصب کرد وبه اینترنت وصل شد برای نمایش شبکه فیلنما ممنون اگه راهنمایی کنید

  • javad eshaghi says:

    سلام. وقت بخیر. من جواد اسحاقی هستم از مشهد. لطفا اسم و مدل یک دانگل وای فای و بیسیم را بنویسید که اینترنت را بطور از مودم بگیرد و به تلویزیون منتقل کند و مرورگر اینترنتی هم داشته باشد و من با این دانگل بتوانم کلاس آن لاین روی تلویزیون برگزار کنم. اسم و مدل این دانگل را به شماره موبایل ۰۹۳۸۴۹۲.. پیامک بزنید. با تشکر فراوان. جواد اسحاقی از مشهد.