آموزش قدم به قدم فعال سازی آی مسیج آیفون (به زبان ساده)

آموزش قدم به قدم فعال سازی آی مسیج آیفون (به زبان ساده)

مهم ترین سرویس پیام رسانی در آیفون آی مسیج (iMessage) است. آیا می خواهید آی مسیج آیفون خود را فعال کنید؟ ✅ در آموزش قدم به قدم فعال سازی آی مسیج آیفون (به زبان ساده) از انزل وب به مراحل انجام این کار می پردازیم.

فعال سازی آی مسیج iOS

How to Enable iMessage on iPhone

iMessage سرویس پیام‌رسانی اختصاصی اپل است که به شما امکان می‌دهد متن، عکس، ویدیو و موارد دیگر را بین دستگاه‌های اپل از طریق Wi-Fi یا شبکه تلفن همراه ارسال کنید. در حالی که iMessage پس از فعال سازی ای مسیج با اپل ایدی به صورت خودکار در آیفون شما فعال می شود، موارد متعددی نیز وجود دارد که کاربران مجبورند آن را به صورت دستی فعال کنند. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه iMessage را در iPhone، iPad و Mac فعال کنید.

مراحل فعال سازی آی مسیج آیفون

برای فعال سازی ای مسیج ایفون و استفاده موفقیت‌آمیز از iMessage در iPhone یا iPad خود، مطمئن شوید که با استفاده از Wi-Fi یا داده تلفن همراه به اینترنت متصل هستید. iMessage برای عملکرد خوب به اتصال اینترنتی نیاز دارد. همچنین باید در iPhone یا iPad خود وارد حساب iCloud خود شده باشید.

بدون اشاره به اصول اولیه، در اینجا نحوه روشن کردن iMessage در iPhone یا iPad را می گوییم که البته در همه نسخه های آیفون از جمله فعال سازی آی مسیج ایفون ۱۳ ، ۱۴ ، ۱۵ و.. کاربرد دارد:

Settings را باز کنید، به پایین بروید و روی Messages ضربه بزنید.

فعال سازی آی مسیج iOS

سپس، اگر iMessage از قبل وجود ندارد، آن را روشن کنید.

آموزش قدم به قدم فعال سازی آی مسیج آیفون (به زبان ساده)

حال گزینه Send & Receive را انتخاب کنید.

فعال سازی آی مسیج ایفون

در اینجا می توانید مدیریت کنید که کدام آدرس ایمیل و شماره تلفن به iMessage متصل باشد. فعال سازی ای مسیج با شماره تلفن و ایمیل را در تصویر زیر میبینید.

فعال نشدن ای مسیج با شماره

پس از فعال سازی ای مسیج با شماره ممکن است لازم باشد چند لحظه منتظر بمانید تا iMessage فعال شود. امیدواریم با مشکلات  رایج در فرآیند فعال سازی آی مسیج روبرو نشده باشید. در صورت فعال نشدن ای مسیج با شماره، راه حل هایی برای حل این مشکل وجود دارد.

نحوه فعال کردن iMessage در مک

برنامه Messages را در مک خود باز کنید و با استفاده از Apple ID خود وارد شوید.

روی Messages در نوار منو در بالای صفحه کلیک کنید و در منوی کشویی Settings را انتخاب کنید.

فعال سازی آی مسیج ایفون ۱۳ ، 14 ، 15 و..

در آنجا، به تب iMessage بروید و گزینه  Enable Messages را در iCloud فعال کنید. اگر iMessage برای iCloud از قبل در دستگاه اپل دیگر شما فعال باشد، این گزینه را نخواهید دید.

اکنون، شناسه ایمیل یا شماره تلفنی را که می‌خواهید برای iMessage استفاده کنید، در  بخش «you can be reached for messages at» انتخاب کنید.

در نهایت، روی دکمه پیکان در زیر بخش «Start new conversation from» کلیک کنید و شماره‌ها/آدرس‌هایی را که می‌خواهید پیام‌های متنی Mac شما از آن‌ها ارسال شود، انتخاب کنید.

نحوه فعال کردن iMessage در مک

در نهایت به این ترتیب می توانید iMessage را در دستگاه های Apple خود فعال کنید و از یک تجربه پیام رسانی یکپارچه لذت ببرید.

سولات متداول

آیا میتوانیم در دستگاه های اندرویدی یا کامپیوتر از آی مسیج استفاده کنیم؟

گرچه نسخه اصلی این برنامه به صورت رسمی برای استفاده در دستگاه های وابسته به شرکت اپل طراحی شده است، با مراجعه به Blue Bubbles میتوانید سایر نسخه های این برنامه برای دستگاه های غیر اپل را دریافت کنید.

آیا می توانیم با استفاده از آی مسیج برای کاربران اندروید پیام یا فایل ارسال کنیم؟

پیام همانند اس ام اس و ام ام اس ساده بله اما فایل و.. که امکانات مسنجر است در حال حاضر خیر.

آی مسیج چیست و چه کاربردی دارد؟

آی مسیج پیام رسان پر استفاده ای است که برای کاربران شرکت اپل طراحی شده است. شما می توانید با استفاده از این نرم افزار با همه افرادی که از تلفن های همراه یا مک بوک های این شرکت استفاده می کنند ارتباط برقرار کنید. ارسال فایل، عکس و ویدیو نیز از جمله قابلیت های دیگر این شبکه اجتماعی است. ایجاد گروه در آی مسیج نیز از قابلیت های پرطرفدار این برنامه است.

چرا ای مسیج فعال نمیشود؟

به دلایل مختلفی ممکن است این سرویس با مشکل مواجه شود و شما نتوانید پیام خود را ارسال کنید. بنابراین باید دلایل فعال نشدن آی مسیج را مورد بررسی قرار دهید. برخی از کاربران به دلیل استفاده از سیم کارت همراه اول با این مشکل مواجه می شوند. اما پس از بررسی مشکلات فعال سازی imessage همراه اول به درستی انجام میشود.

جمع بندی

آی مسیج پیام رسان فوری شرکت اپل است. شما می توانید در دستگاه های هوشمند تحت پوشش این شرکت از این پیام رسان استفاده کنید. در مطلب آموزش قدم به قدم فعال سازی آی مسیج آیفون (به زبان ساده) ساده ترین شکل ممکن، در مورد فعال سازی آی مسیج iOS و فعال سازی ای مسیج با شماره تلفن توضیح دادیم. سپس راهکار هایی برای فعال سازی آی مسیج در مک ارائه کردیم.

نظرات و پیشنهادات شما

در این مطلب از انزل وب فعال سازی آی مسیج را مورد بررسی قرار دادیم. امیدوارم این مطلب بر اطلاعات شما در این زمینه افزوده باشد. از دیدگاه ها و تجربه های شما در این زمینه استقبال می کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش کامل ارسال ویس در ای مسیج آیفون (iMessage)
آموزش کامل ارسال ویس در ای مسیج آیفون (iMessage)
آموزش کامل تصویری ساختن گروه در ای مسیج (iMessage)
آموزش کامل تصویری ساختن گروه در ای مسیج (iMessage)
آموزش 5 روش اجرا و نصب iMessage روی ویندوز 11 ، 10 و..
آموزش ۵ روش اجرا و نصب iMessage روی ویندوز ۱۱ ، ۱۰ و..
آموزش 13 روش رفع مشکل ای مسیج iMessage در آیفون
آموزش ۱۳ روش رفع مشکل ای مسیج iMessage در آیفون

نظرات

×