آموزش قدم به قدم حذف والپیپر آیفون

آموزش قدم به قدم حذف والپیپر آیفون

می خواهید والپیپر گوشی آیفون خودتان را حذف کنید؟ ❌ باید بگوییم بعد از آپدیت iOS آیفون به ۱۶ به بعد تغییرات زیادی برای حذف والپیپر آیفون اتفاق افتاد که کمی آن را پیچیده کرد. در این مطلب از انزل وب قصد داریم به آموزش قدم به قدم حذف والپیپر آیفون بپردازیم.

حذف پس زمینه عکس آیفون

How to Delete Wallpaper from iPhone Lock Screen or Home Screen

اپل بعد از iOS 16 نحوه ایجاد و ویرایش تصاویر پس زمینه را تغییر داد تا قسمت Focus Modes and widgets بهتر عمل کند. متاسفانه این تغییرات باعث پیچیدگی و سردرگمی شده است. یکی از مشکلات این تغییرات ذخیره شدن والپیپرهای تکراری و نادرست به تعداد زیاد می شود. با این حال ما در اینجا قدم به قدم نحوه حذف پس زمینه در آیفون را توضیح می دهیم.

حذف والپیپر iOS

ابتدا روی قفل صفحه چند ثانیه نگه دارید. در حین انجام این کار باید قفل گوشی خود را باز کنید اما Face ID یا Touch ID این کار را به صورت خودکار انجام می دهند. توجه کنید اگر برای ورود از رمز عبور استفاده می کنید این روش کار نمی کند تنها زمانی کار می کند که برای ورود از Face ID یا Touch ID استفاده کنید. روی عکس پس زمینه خود بزنید و یکی را برای حذف انتخاب کنید.  برای دیدن هر عکس پس زمینه گزینه customize بزنید. بعد از انتخاب والپیپر انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا آیکون حذف را ببینید. روی آن بزنید و برای تایید روی Delete This Wallpaper بزنید.

حذف والپیپر آیفون

حذف والپیپر آیفون در iOS 17

بعد از آپدیت جدید آیفون در iOS 17 و نحوه سفارشی کردن والپیپر همه چیز بهتر شده است. سفارشی کردن عکس پس زمینه، ایجاد عمق و جلوه در والپیپر، ویجت ها و ابزارهای مفیدتری در دسترس است. بدیهی است که عکس پس زمینه و ویجت ها ساده ترین نوع سفارشی سازی هستند. خیلی از افراد سفارشی سازی پس زمینه را دوست دارند. در واقع شما بدون هیچ برنامه اضافی دیگری می توانید تصاویر پس زمینه را حذف کنید.

حذف والپیپر آیفون

در نسخه های قبلی بدون برنامه سومی این کار ممکن نبود. درست مانند iOS 16 ابتدا روی قفل صفحه چند لحظه نگه دارید. البته اگر از رمز ورود استفاده می کنید با این روش مستقیم وارد گالری نمی شوید. حالا عکس پس زمنیه ای را که می خواهید انتخاب کنید و آن را به سمت بالا بکشید.

حذف والپیپر آیفون

این روش بسیار شبیه حذف پس زمینه از Apple Watch است. حالا برای تایید Delete this Wallpaper را بزنید. البته در iOS 17 نیز امکان حذف چند عکس با هم را ندارد.

حذف والپیپر آیفون

تغییر والپیپر در iOS 16

روی صفحه قفل آیفون تپ کنید و چند ثانیه نگه دارید تا وارد گالری مربوط به Wallpaper باز شود. حالا عکس پس زمینه مورد نظرتان را انتخاب کنید و روی Customize بزنید. در این قسمت Lock Screen را انتخاب کنید و در قسمت پایین صفحه سمت چپ رو آیکون Library بزنید. تصویر زمینه را انتخاب کنید و روی Done بزنید. دوباره برای تایید بیشتر Done را بزنید.

اگر عکس پس زمینه صفحه اصلی یا صفحه قفل فرق می کند همین مراحل را برای انتخاب و تعویض عکس صفحه اصلی تکرار کنید.

تغییر بک گراند در آیفون

به ۳ روش مختلف بدون در نظر گرفتن نسخه iOS می توانید عکس پس زمینه آیفون خودتان را عوض کنید. کار کردن با سیستم iOS کمی سخت تر از اندروید است. برای همین روش های مختلف را در زیر برای شما جمع آوری کردیم.

روش اول استفاده از والپیپر های پیش فرض آیفون

ابتدا وارد بخش Settings شوید و سپس گزینه Wallpaper رو انتخاب کنید. حالا گزینه Choose a New Wallpaper را انتخاب کنید. سه انتخاب برای حالت عکس به صورت Dynamic، Stills و Live دارید. بعد از انتخاب عکس دلخواه بر روی Set در سمت راست پایین صفحه بزنید و در پایان کار انتخاب کنید که هم عکس صفحه اصلی و هم قفل صفحه باشد یا خیر.

روش دوم از طریق Photos

ابتدا وارد برنامه Photos شوید و عکس مورد نظرتان را پیدا کنید. بعد از انتخاب آن گزینه Share را بزنید. حالا گزینه Use as Wallpaper را انتخاب کنید. باز مثل روش اول انتخاب کنید در هر دو صفحه اصلی و قفل صفحه استفاده شود یا خیر.

روش سوم از طریق اپلیکیشن های جانبی

شما می توانید با برنامه هایی مثل vellum یا Backdrops ابتدا عکس مورد نظرتان را پیدا کنید و آنها ار دانلود کنید. سپس آنها را به عنوان Wallpaper استفاده کنید.

سوالات متداول

در صفحه لاک اسکرین چند ویجت می توانیم استفاده کنیم؟

در iOS 16 می توانید 2 ویجت کوچک به همراه 1 ویجت متوسط همزمان در صفحه لاک اسکرین استفاده کنید

در صفحه قفل چه چیزهایی را می توانیم شخصی سازی کنیم؟

از iOS 16 به بعد علاوه بر استفاده از ویجت ها می توانید فونت و رنگ آن، آب و هوا و پس زمینه را تغییر دهید.

آیا می شود پس زمینه آیفون به طور خودکار عوض شود؟

بله این کار با استفاده از صفحات Unsplash و درست درست یک Shortcut ابتدا یک اکشن را بسازید و با تنظیم زمان در هر زمانی که مشخص شده صفحه به طور خودکار عوض می شود

جمع بندی

ویجت ها و ویژگی های بصری جدیدی با آپدیت iOS به اپل اضافه شده که کاربر را به کاوش بیشتر در صفحه قفل و صفحه اصلی آیفون وا میدارد. اما شاید همه این ویژگی ها را دوست نداشته باشند! توسط روش های بالا تنها با طی کردن چند مرحله میتوانید تصاویر پس زمینه آیفون را غیرفعال کنید.

نظرات و پیشنهاد های شما؟

در این مطلب از انزل وب به آموزش قدم به قدم حذف والپیپر آیفون پرداختیم. از ویژگی های صفحه قفل و صفحه نمایش کدامیک مورد علاقه شما است؟ آیا این تغییرات جدید آیفون را می پسندید؟ لطفا نظرات و پیشنهاد های خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما حل مشکل نوتیفیکیشن تلگرام در آیفون برای همیشه!
راهنما حل مشکل نوتیفیکیشن تلگرام در آیفون برای همیشه!
آموزش بهترین ترفندهای مخفی کردن عکس در آیفون (iOS)
آموزش بهترین ترفندهای مخفی کردن عکس در آیفون (iOS)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون

نظرات

×