آموزش تغییر صدای نوتیفیکیشن آیفون در تنظیمات (سریع و ساده)

آموزش تغییر صدای نوتیفیکیشن آیفون در تنظیمات (سریع و ساده)

از صدای نوتیفیکیشن 🔔 گوشی آیفون خوشتان نمی‌آید؟ تغییر صدای نوتیفیکیشن آیفون به سادگی اندروید نیست و اگر تا به حال با آیفون کار نکرده باشید ممکن است دچار مشکل شوید. در مطلب امروز انزل وب به آموزش تغییر صدای نوتیفیکیشن آیفون در تنظیمات میپردازیم.

نحوه تغییر صدای نوتیفیکیشن آیفون

?How to Change the iPhone’s Default Notification Sounds

اپل معمولا به کاربران خود اجازه نمیدهد که نوتیفیکیشن خود را چیزی به جز چند صدای پیش‌فرض بگذارند. اولین بار در iOS 17.2 اپل اجازه تغییر صدای پیام ایفون و دیگر برنامه ها را به کاربران خود داد. شما میتوانید برای تغییر صدای پیام در ایفون از طریق تنظیمات اقدام کنید. این فرایند برای دیگر نسخه های iOS کمی متفاوت است. در ادامه تمام روشهای تغییر صدا در آیفون را به شما آموزش میدهیم.

۱- تغییر صدای نوتیفیکیشن آیفون ۱۴ ۱۵ ۱۶ و..

دقت کنید که در این روش باید iOS گوشی شما بالاتر از ۱۷.۲ باشد. پس بهتر است اگر آن را آپدیت نکرده‌اید، فرایند آپدیت iOS را انجام دهید.

Settings را باز کنید.

به Sound & Haptics بروید.

روی Ringtone ضربه بزنید.

تغییر صدای نوتیفیکیشن آیفون 14 15 16 و..

در این بخش میتوانید هر صدایی را که میخواهید به عنوان نوتیفیکیشن گوشی خود انتخاب کنید.

نحوه تغییر صدای نوتیفیکیشن آیفون

بخش Ringtones فهرستی از همه آهنگ‌های موجود را در اختیار شما قرار می‌دهد. همانطور که در شکل می بینید، یک لینک به Tone Store و یک لینک برای دانلود مجدد همه آهنگ های خریداری شده وجود دارد. با ضربه زدن روی یکی از آهنگ های موجود در صفحه، یک پیش نمایش کوتاه پخش می شود تا به تصمیم گیری شما کمک کند.

۲- تغییر صدای نوتیفیکیشن برای برنامه های اپل

برنامه صدای نوتیفیکیشن آیفون به اپلیکیشن های خود اپل مانند FaceTime ،Mail و Messages به کاربران این امکان را میدهند تا صدای نوتیفیکیشن دلخواه خود را روی آن تنظیم کنند. برای تغییر صدای پیامک ایفون و یا دیگر برنامه های اصلی، برنامه مورد نظر را در قسمت «Notifications» در تنظیمات انتخاب کنید. از اینجا، روی Sounds در زیر Alerts ضربه بزنید و سپس نوتیفیکیشن مد نظر را از گزینه های موجود انتخاب کنید.

تغییر صدای نوتیفیکیشن برای برنامه های اپل

کاربران آیفون همچنین میتوانند نوتیفیکیشن پیام متنی و آهنگ های زنگ را برای مخاطبین تغییر دهند. برای انجام این کار، برنامه Contacts را باز کنید و یک مخاطب را از لیست انتخاب کنید. روی Edit در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و سپس روی Ringtone یا Text Tone ضربه بزنید تا آهنگ را از گزینه های موجود تغییر دهید. در نظر داشته باشید که همه برنامه‌ها از تغییر صدای نوتیفیکیشن پشتیبانی نمی‌کنند.

۳- نحوه تغییر صدای تلگرام، اینستاگرام و … در آیفون

اپل به کاربران اجازه نمیدهد صدای اعلان برنامه های شخص ثالث را در آیفون تغییر دهند، اما راه هایی برای تغییر صدای نوتیفیکیشن در برخی از آنها وجود دارد. این بیشتر برای برنامه های پیام رسانی مانند WhatsApp ،Telegram و Slack یا اینستاگرام است. این برنامه‌ ها نوتیفیکیشن مخصوص به خود را دارند و کاربران می‌توانند با رفتن به تنظیمات برنامه‌، صدا را تغییر دهند. برای تغییر صدای نوتیفیکیشن تلگرام در آیفون:

به Settings بروید.

روی Notifications and Sounds ضربه بزنید.

در این قسمت میتوانید نوتیفیکیشن را برای گروه ها یا افراد مختلف عوض کنید.

نحوه تغییر صدای تلگرام، اینستاگرام و ... در آیفون

سوالات متداول

آیا می توانم صدای نوتیفیکیشن جدید برای آیفون بخرم؟

بله، اگر به بخش Sounds & Haptics در تنظیمات iPhone خود بروید با ضربه زدن روی لبنک Tones میتوانید به اپ استور رفته و نوتیفیکیشن مد نظر خود را خریداری کنید. با این حال به علت محدودیت ها این قابلیت به صورت مستقیم در کشور ما فعال نیست و باید از شرکت های واسطه برای خرید درون برنامه‌ای استفاده کنید.

جمع بندی

به طور کلی برای تغییر صدای اعلان در iPhone خود، باید از طریق Settings و بعد Sound & Haptics اقدام کنید. برای برنامه های خاص مانند تغییر صدای نوتیفیکیشن اینستاگرام در ایفون نیز باید از طریق راه حل‌های ذکر شده در بخش دوم استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب به آموزش چند روش تغییر صدای نوتیفیکیشن آیفون پرداختیم. آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ شما از کدام روش استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما حل مشکل نوتیفیکیشن تلگرام در آیفون برای همیشه!
راهنما حل مشکل نوتیفیکیشن تلگرام در آیفون برای همیشه!
آموزش بهترین ترفندهای مخفی کردن عکس در آیفون (iOS)
آموزش بهترین ترفندهای مخفی کردن عکس در آیفون (iOS)
تمام روش های سریع و کاربردی برای گرفتن اسکرین شات در آیفون (همه نسخه ها)
تمام روش های سریع و کاربردی برای گرفتن اسکرین شات در آیفون (همه نسخه ها)
آموزش کامل ارسال ویس در ای مسیج آیفون (iMessage)
آموزش کامل ارسال ویس در ای مسیج آیفون (iMessage)

نظرات

×